BreakingNews@ABO

News@BloggersNetwork

Kepelbagaian produk (kesihatan, harian, makanan, minuman, kosmetik dll)

JOM PAKAT-PAKAT TUKAR PRODUK SEHARIAN KEPADA PRODUK HALAL PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA
Peluang mempelajari ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, dan Ilmu diagnos penyakit Ahli akan mendapat NM dengan berbelanja di Restoran Radix Fried Chicken (RFC), rangkaian restoran HPA yang lain, Dobi Toharah dan menginap di Hotel HPA. Penerapan amalan Islam dalam pekerjaan seperti semua pekerja diwajibkan berwudhuk, menutup aurat, membaca Al-Ma’thurat dan solat sunat dhuha sebelum memulakan kerja. [e8059]

ABOdaily news update

klik image. atau klik di sini [link] Blog perniagaan ini masih dalam selenggaraan. Akan diaktifkan pada Januari 2009. 'Bloggers OnbiZ' - perniagaan online terbaru dari ABO. Jom klik !!
Mutiara kata :
Aku pegang kata2 ini biar sampai jadi 'batu'!
..peranan tu tak penting. Yang mustahak, kita design, kemudian kita rumuskan dan kita rangka perlaksanaan. Rasulullah masa hijrah ke Madinah, duit satu sen pun tak ada. Begitu juga para sahabat. Orang kata baginda angan-angan nak memerintah Madinah. Tapi, baginda bersama sahabat design, rumuskan dan laksanakan dari yang termudah, termurah, terkecil, kemudian barulah yang ke seterusnya. Awat, kita ni lemah sangat ke? ~ Pengasas

Jangan di'canibal'kan...!!  

Wednesday, December 24, 2008

ciberboron@ABOdaily-
PDF Print E-mail

Oleh Penulis Tamu [KLIK]
..pagi ini aku tak peduli. Lantaklah orang nak kata apa pun. Aku tak peduli walau ramai UMNO baca tulisan aku ini. Aku tak peduli kalau orang PAS atau orang PKR kata aku ni membuka pekung di dada. Lantaklah apa pun penilaian korang pada aku.

Aku terpanggil untuk meluahkan apa yang sungguh-sungguh aku rasakan dalam diri aku. Luahan ini bukan setakat rasa hati. Otak aku pun dah luluskan untuk aku luahkan rasa meluat @ getik yang meronta-ronta lebih kurang sebulan lamanya.

Betul ke kita ni KERAJAAN. Kerajaan Pakatan Rakyat, bukan kerajaan Barisan Nasional. Kerajaan yang dikuasai oleh parti-parti yang nak mendaulatkan rakyat. Yang anti-kronisme dan anti-nepotisme. Kerajaan yang betul-betul nak bangunkan rakyat. Kerajaan yang sungguh-sungguh nak meningkatkan taraf hidup rakyat. Kerajaan yang prihatin. Good governance ape entah macam yang Kit Siang selalu cakap. Kerajaan yang berkhidmat kepada rakyat. Kerajaan yang takutkan azab Tuhan di akhirat. Kerajaan yang tak sanggup melengah-lengahkan apa jua keperluan rakyat. Kerajaan yang berintegriti. Kerajaan yang credible. Yang amanah. Sehingga tak tertulis - banyaknya prinsip dan gagasan yang kita kita junjung dan kita janjikan kepada rakyat.

Setakat ini memang kerajaan Pakatan Rakyat jauh lebih baik daripada kerajaan Barisan Nasional sama ada di Perak atau di empat negeri yang lain. Kelantan memang telah sah membuktikan perbezaan itu. Luahan aku ini merujuk khusus kepada negeri Perak.

Terus terang aku isytiharkan bahawa aku dan lebih sejuta rakyat Perak masih belum dapat merasakan perbezaan ketara antara kerajaan sekarang dan kerajaan dulu melainkan dalam beberapa perkara yang sedikit jumlahnya.

Janganlah engkorang ulangi cerita hebatnya MB Nizar, duit seribu untuk yang masuk universiti, tanah untuk sekolah cina dan sekolah agama, rm sejuta untuk orang miskin waktu harga minyak naik hari tu dan tiga empat cerita yang lain tu. Semua tu aku akui dan ucap syabas. Tapi jadi kerajaan bukanlah untuk buat beberapa perkara itu saja.

Aku bercakap bagi pihak majoriti rakyat terutama di kampung dan yang daif di bandar. Yang dapat beberapa barangan keperluan plus sedikit duit melalui peruntukan sejuta waktu minyak naik tu cuma empat lima orang satu kampung. Yang dapat seribu ringgit dermasiswa masuk U pun hanya empat lima orang satu kampung. Yang masih tak dapat apa-apa, beratus atau beribu orang jumlahnya dalam satu kampung.

Projek? projek apa yang ada. Kalau projek repair jalan kampung dan cuci parit, itu projek biasa. Kerajaan dulu pun repair. Kerajaan dulu pun cuci.

Bantuan untuk orang miskin menjelang aidil fitri dan deepavali? Kerajaan dulu pun bagi. Bahkan tahun ini dua kerajaan bagi bantuan. Kerajaan negeri bagi, kerajaan pusat pun bagi.

Rakyat ucap terima kasih kerana repair jalan, cuci parit dan bagi bantuan raya. Tapi itu bukan projek yang melibatkan rakyat terbanyak.

Rakyat letih menunggu ketibaan projek yang boleh membantu meningkatkan taraf hidup. Projek yang dapat memangkin pertambahan income. Projek yang memudahkan laluan pembinaan diri sebagai usahawan berdaya maju, petani moden dan penternak jaya.

Bajet dah dua bulan dibentangkan. Perinciannya tetap tak turun ke ribaan rakyat. DO tak cerita apa-apa, ADUN tak cerita, penghulu tak tahu, ketua kampung tersengeh sumbing dan JKKK haram tak tau apa. Ketua Bahagian PKR dan YDP PAS Kawasan pun tak tahu apa-apa juga.

Janganlah rasa maklumat dalam Citra Perak tu dah cukup. Kalau setakat macam tu dah boleh jadi kerajaan, canibal 'barai' yang menghukum rebus Pak Long al-banjari, Taib Landak, Dugong Darat & usin cenangau tu pun layak jadi kerajaan. Pleaaaaaaaaaaase! Tolonglah beri maklumat yang secukupnya.

Yang sekian juta untuk pertanian tu, apa pecahan-pecahannya. Berapa untuk itu dan berapa untuk ini. Apa projek yang dah siap diputuskan oleh kerajaan dan berapa agihan peruntukan kepada projek tu. Berapa pulak baki peruntukan yang boleh dipohon oleh rakyat melalui proposal paper yang dikemukakan. Kalau boleh rakyat memohon - kepada siapa nak dipohon. Macam mana caranya. Melalui jabatan mana. Berapa hadnya. Siapa yang layak. Individu boleh ke? atau hanya syarikat yang layak. Apa syaratnya. Bla bla bla bla bla .......

Pleaaaaaaaaaaase! Tolonglah ceritakan pada kami rakyat jelata. [ baca selanjutnya..]

AddThis Social Bookmark Button


Design by Amanda @ Blogger Buster