BreakingNews@ABO

News@BloggersNetwork

Kepelbagaian produk (kesihatan, harian, makanan, minuman, kosmetik dll)

JOM PAKAT-PAKAT TUKAR PRODUK SEHARIAN KEPADA PRODUK HALAL PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA
Peluang mempelajari ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, dan Ilmu diagnos penyakit Ahli akan mendapat NM dengan berbelanja di Restoran Radix Fried Chicken (RFC), rangkaian restoran HPA yang lain, Dobi Toharah dan menginap di Hotel HPA. Penerapan amalan Islam dalam pekerjaan seperti semua pekerja diwajibkan berwudhuk, menutup aurat, membaca Al-Ma’thurat dan solat sunat dhuha sebelum memulakan kerja. [e8059]

ABOdaily news update

klik image. atau klik di sini [link] Blog perniagaan ini masih dalam selenggaraan. Akan diaktifkan pada Januari 2009. 'Bloggers OnbiZ' - perniagaan online terbaru dari ABO. Jom klik !!
Mutiara kata :
Aku pegang kata2 ini biar sampai jadi 'batu'!
..peranan tu tak penting. Yang mustahak, kita design, kemudian kita rumuskan dan kita rangka perlaksanaan. Rasulullah masa hijrah ke Madinah, duit satu sen pun tak ada. Begitu juga para sahabat. Orang kata baginda angan-angan nak memerintah Madinah. Tapi, baginda bersama sahabat design, rumuskan dan laksanakan dari yang termudah, termurah, terkecil, kemudian barulah yang ke seterusnya. Awat, kita ni lemah sangat ke? ~ Pengasas

Berilah pertolongan kepada keluarga ini...!  

Tuesday, December 16, 2008

kulopsakah@ABOdaily-
PDF Print E-mail

Ini gambar kawan aku Cikgu Rosni Mohd Ali..pengalaman 18 tahun mengajar jurusan vokasional kursus KIMPALAN dan FABRIKASI LOGAM telah melahirkan tak kurang 350 anak bangsa dan seagama berkemahiran 'welding' dan mengecat kereta. Seperti entry sebelumnya yang telah aku ceritakan, seorang pelajar asrama telah memecah masuk ke rumahnya yang ada anak dara sunti telah menaikkan kemarahannya.

Gagal mengawal kemarahan ketika mendenda kebiadaban budak itu, Rosni tumbang akibat pendarahan di kepala dan menghembuskan nafas terakhir pada usia 41 tahun. Balu dan anak-anaknya (yang sulung lelaki kini di politeknik dan 6 lagi perempuan berumur 2-17 tahun) kini menetap di kampung mereka Tenggara, Johor.

Allahyarham sudah dapat ijazah tetapi meninggal dunia seminggu sebelum temuduga pelantikan guru siswazah maka isterinya hanya dapat pencen RM1200 saja..BAGAIMANA kalau hari ini kita meninggal dunia?

ISTERI DAN ANAK-ANAK KITA sudahkah disediakan secukupnya bekalan dunia dan akhirat?Sudah tentulah bebanan balu Allahyarham iaitu Kak Jun amat berat untuk mencari perbelanjaan persekolahan untuk anak-anaknya apatah lagi kos kehidupan di Johor amat tinggi. Allahyarham Rosni adalah anak tunggal.

Anak-anak yatim ini tiada bapa dan ibu saudara sebelah arwah bapanya untuk membantu mereka..AYUH! Kita panjang2kan berita ini dan sudilah hulurkan sumbangan kalaupun tidak menghormati jasa seorang guru mencurah bakti untuk agama, nusa dan bangsa kenanglah tujuh anak yatim yang pergi ke sekolah tahun depan dengan serba kekurangan..kita semua bersaudara!

Sumbangkan terus ke akaun Maybank Pn Junaidah Mamat 156114191509


AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ Berilah pertolongan kepada keluarga ini...!

  • CYS
    December 17, 2008 at 12:34 AM  

    Aku simpati dengan Pn. Jun
    Tak patut TM blok streamyx aku. Jenuh nak transfer online guna broadband wireless tapi gagal .. besok aku guna office line InsyaAllah.

    Mintak izin tumpang lalu.

    Kalau ada Akak susah duk kat Perak ( Negeri Jimat cermat) lain kisahnya. Peruntukan bantuan ada tapi kena ikut protokol:

    Kena jumpa dari bawah hingga ke MB. Apa reaksi mereka :

    AJK Biro Kebajikan : Akak , saya dapat RM15 sebulan dah tu macam-macam kena buat.Akak jumpa terus Tuk Sidang saya tak kish.

    Tuk sidang : Pencen suami Akak sebulan sama dengan 3 bulan elaun saya, tu pun entah bila boleh dapat. Akak ubah le cara hidup akak.. belajar hidup susah, Akak pi jumpa Penghulu, mungkin dia boleh tolong.

    Tuk Penghulu : Bukan saya tak nak tolong, saya sibuk bebenor ni JKKK saya kena tadbir, JKKKP saya kena urus. Akak jumpa Penyelia DUN dia baru bukak pusat, tentu bersemangat tu.

    Penyelia DUN: Akak ingat pusat ni ATM mesin ke? Setakat RM1500 peruntukan sebulan tu tolak sewa
    pejabat tolak gaji kerani..ape yang tinggal. Akak Kena isi borang nak cepat jumpa exco.


    Exco : Akak , nanti saya ada meeting tak boleh lame ni. Kawasan dah lame tak jengok, nanti nak sembahyang jemaaah dengan mereka, dah janji.Susah jadi Exco kena banyak bergerak, kereta pulak selalu rosak. Banggelibu saya dibuatnya. Kereta baru entah bila nak keluor macamna nak tolong akak. Akak pi le jumpa MB.

    MB : Akak kena ikut protokol, mintak sain ketua kampung, penghulu ke, penyrelia dun baru boleh pertimbangkan. Beribu orang duk tunggu du...




    Kesian Akak itu, bantu lah sekadar yang mampu.

Design by Amanda @ Blogger Buster