BreakingNews@ABO

News@BloggersNetwork

Kepelbagaian produk (kesihatan, harian, makanan, minuman, kosmetik dll)

JOM PAKAT-PAKAT TUKAR PRODUK SEHARIAN KEPADA PRODUK HALAL PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA
Peluang mempelajari ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, dan Ilmu diagnos penyakit Ahli akan mendapat NM dengan berbelanja di Restoran Radix Fried Chicken (RFC), rangkaian restoran HPA yang lain, Dobi Toharah dan menginap di Hotel HPA. Penerapan amalan Islam dalam pekerjaan seperti semua pekerja diwajibkan berwudhuk, menutup aurat, membaca Al-Ma’thurat dan solat sunat dhuha sebelum memulakan kerja. [e8059]

ABOdaily news update

klik image. atau klik di sini [link] Blog perniagaan ini masih dalam selenggaraan. Akan diaktifkan pada Januari 2009. 'Bloggers OnbiZ' - perniagaan online terbaru dari ABO. Jom klik !!
Mutiara kata :
Aku pegang kata2 ini biar sampai jadi 'batu'!
..peranan tu tak penting. Yang mustahak, kita design, kemudian kita rumuskan dan kita rangka perlaksanaan. Rasulullah masa hijrah ke Madinah, duit satu sen pun tak ada. Begitu juga para sahabat. Orang kata baginda angan-angan nak memerintah Madinah. Tapi, baginda bersama sahabat design, rumuskan dan laksanakan dari yang termudah, termurah, terkecil, kemudian barulah yang ke seterusnya. Awat, kita ni lemah sangat ke? ~ Pengasas

Tokoh agamawan 'banjar' yang dikagumi !! - Malaysiakini  

Monday, December 29, 2008

-

radenbanjar@ABOdaily-
PDF Print E-mail

Ucapan tahniah diucapkan kepada penerima Tokoh Maal Hijrah 1430H iaitu Mufti Negeri Perak, YBhg S.S Dato' Seri Hj. Harussani b. Zakaria. Dato' Mufti ini telah menerima RM120,000 dari Sultan Kedah hari ini. Anak kelahiran dari Parit Buntar, Perak. Semoga jejak langkah dan ketokohan beliau dicontohi dan menjadi ikutan dan peransang kepada kita semua terutama umat Islam di Malaysia. Sebenarnya saya amat kagum dengan profil dan peribadi tokoh Maal Hijrah kali ini. Sesungguhnya mereka merupakan ulama' yang saya kagumi dan contohi sejak dahulu lagi.

Kelantangan dan keberanian S.S Dato' Seri Dr. Harussani Zakaria dalam mengeluarkan fatwa sangat menarik minat saya serta ilmu yang beliau miliki. Bicara beliau dalam lembut ada ketegasan. Kata-kata beliau beliau dalam MuktamarPerhimpunan Agung Tahunan PKPIM kira-kira 4 tahun dahulu di Ipoh masih segar dalam ingatan saya. Selain itu juga beliau sering muncul dalam rancangan Soal Jawab Agama dalam Radio Ipoh. Sesungguhnya ketokohan beliau sangat saya kagumi.

Dari Malaysiakini [link]..
Baginda menyeru seluruh umat Islam supaya menyorot kembali kelemahan dan kesilapan diri yang telah dilakukan selama ini sebagai ikhtibar dalam mencorak masa depan yang bakal dihadapi dan juga menilai kembali segala kekuatan yang telah dikurniakan tuhan.

"Beta yakin tema yang sama dipilih bagi sambutan Ma'al Hijrah pada tahun ini (Menjana Ummah Gemilang) mampu mendorong umat Islam untuk berfikir dan menyusun perjalanan masa depan yang lebih teratur sehinga berupaya meletakkan diri dalam persaingan global yang begitu mencabar pada hari ini," titah baginda.[ selanjutnya..]
Amat Jaman (AJ), sekali tengok wajah Mufti Perak ni macam muka hang. Nak wat macamana no..dah muka banjar, urang banjar..! muka pun memang muka banjar ! Syabas Banjar !

AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ Tokoh agamawan 'banjar' yang dikagumi !! - Malaysiakini

Design by Amanda @ Blogger Buster