BreakingNews@ABO

News@BloggersNetwork

Kepelbagaian produk (kesihatan, harian, makanan, minuman, kosmetik dll)

JOM PAKAT-PAKAT TUKAR PRODUK SEHARIAN KEPADA PRODUK HALAL PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA
Peluang mempelajari ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, dan Ilmu diagnos penyakit Ahli akan mendapat NM dengan berbelanja di Restoran Radix Fried Chicken (RFC), rangkaian restoran HPA yang lain, Dobi Toharah dan menginap di Hotel HPA. Penerapan amalan Islam dalam pekerjaan seperti semua pekerja diwajibkan berwudhuk, menutup aurat, membaca Al-Ma’thurat dan solat sunat dhuha sebelum memulakan kerja. [e8059]

ABOdaily news update

klik image. atau klik di sini [link] Blog perniagaan ini masih dalam selenggaraan. Akan diaktifkan pada Januari 2009. 'Bloggers OnbiZ' - perniagaan online terbaru dari ABO. Jom klik !!
Mutiara kata :
Aku pegang kata2 ini biar sampai jadi 'batu'!
..peranan tu tak penting. Yang mustahak, kita design, kemudian kita rumuskan dan kita rangka perlaksanaan. Rasulullah masa hijrah ke Madinah, duit satu sen pun tak ada. Begitu juga para sahabat. Orang kata baginda angan-angan nak memerintah Madinah. Tapi, baginda bersama sahabat design, rumuskan dan laksanakan dari yang termudah, termurah, terkecil, kemudian barulah yang ke seterusnya. Awat, kita ni lemah sangat ke? ~ Pengasas

Zahid Hamidi menjadi 'pelawak' ?  

Sunday, January 4, 2009

Cerita jenaka pagi ahad (di atas), buat perut macam nak 'barai' gelakkan si Zahid. Kesian kat hang noo..sanggup 'utusan malaysia' buat tajuk berita macam tu kat hang!

Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang baru pulang menunaikan haji di Mekah , Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang tiba-tiba gatal mulut meracau kononnya , beberapa pegawai Kemas telah diarahkan oleh Pejabat Daerah supaya menyerahkan kunci dewan orang ramai dan pejabat Kemas kepada kerajaan negeri sejak beberapa bulan lalu.

Racaunya mengatakan kira-kira 13,000 murid tadika di negeri Perak ini mungkin terjejas pembelajaran mereka ekoran tindakan zalim kerajaan negeri Perak mengarahkan Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) mengosongkan 700 premis tadika milik agensi itu. Baca beritanya di sini

Sementara itu, Setiausaha Akhbar Menteri Besar Perak, Anuar Hashim telah mengeluarkan satu kenyataan ringkas berhubung perkara tersebut :

”Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Zahid adalah pemfitnah besar dan pembohong yang dahsyat. Setakat ini MB Perak tidak arah mana-mana dewan ditutup untuk KEMAS di Perak.”

“Zahid hanya umpama 'tekukur' yang tahu berkata-kata tapi semuanya palsu tak selaras dengan tanggung jawab portpolio Hal Ehwal Islam.”

Lihat pula kenyataan akhbar , oleh Idham Lim, Bos BBC atas isu tersebut di sini. Awat la hang jadi macam tu Zahid ? Hang tertelan 'minyak dhab' kaa masa kat Mekah itu hari ?

AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ Zahid Hamidi menjadi 'pelawak' ?

  • broooo...
    January 5, 2009 at 12:43 PM  

    budaya umno tetap tk akan berubah walaupun tlh diberi masej keras pd PRU12 yg lepas...

    rasuah & ugutan menjadi senjata utama, disamping mengekploitasi media perdana yg mudah dibeli dgn harga maruah yg begitu murah/rendah serta menyalah gunakan jentera kerajaan termasuk polis... matlamat mereka adalah kekal berkuuasa….

    yg jelas adakah semua janji2 yg sudah, telah di langsaikan????????

    umno pembela MELAYU,
    persoalannya adakah ini benar??????

    1) kerajaan manakah yang yg mendikriminasikan negeri mejoriti MELAYU Kelantan?

    2) kerajaan manakah yang menengtang pelaksanaan hukum Hudud & Qisas di Kelantan?

    3) kerajaan manakah yang merampas eset rakyat (TNB, TM & etch...) & menberikan pada individu2 kroni tertentu atas nama pengswastaan?

    4) kerajaan manakah yg mengadaikan maruah & menjual Tanah Melayu Singapura kepada Singapore?

    5) kerajaan manakah yg membiarkan tanah jajahan Melayu Pulau Batu Putih jatuh kepada Singapore?

    6) kerajaan manakah yg menjatuh kan maruah negara dgn membatalkan pembinaan Jambatan Bengkok mengantikan tambak Johor?
    7) kerajaan manakah yg mengerakan tentera & menyerang & membunuh penduduk Melayu Islam Memali?

    8) kaum manakah yg paling ramai termiskin di Tanah Melayu - Malaysia?

    9) kaum manakah yg paling ramai berpendapatan bawah 1000 ringgit?

    10) kaum manakah yg mejoritinya mengisi jawatan bawahan (kuli) dlm sektor swasta & perindustrian?

    11) Kaum manakah yg paling ramai tercicir & tk mampu melanjutkan pelajaran kerana kemiskinan setelah "biasiswa" dihapuskan & digantikan dgn pinjaman PTPTN.
    12) siapakah yg membela & memperkayakan jutawan2 terkenal Negara (antaranya lim goh thong, aric chia, Vincent tan, petric lim, ananda krisna & banyak lagi)?
    13) siapakah yg paling aktif mengganggu pentakbiran kerajaan negeri Pakatan Rakyat dgn mengunakan jentera kementerian pembangunan luar Bandar?

    dan banyak lagi persoalan yg mungkin tk terhuraikan.

    jawabannya kepada semua persoalan diatas adalah =

    = """"""""""" M E L A Y U """"""""""

    Diharapkan jentera kempen di PKKT - P036 dapat menjelaskan isu2 yg di utarakan diatas.

Design by Amanda @ Blogger Buster