BreakingNews@ABO

News@BloggersNetwork

Kepelbagaian produk (kesihatan, harian, makanan, minuman, kosmetik dll)

JOM PAKAT-PAKAT TUKAR PRODUK SEHARIAN KEPADA PRODUK HALAL PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA
Peluang mempelajari ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, dan Ilmu diagnos penyakit Ahli akan mendapat NM dengan berbelanja di Restoran Radix Fried Chicken (RFC), rangkaian restoran HPA yang lain, Dobi Toharah dan menginap di Hotel HPA. Penerapan amalan Islam dalam pekerjaan seperti semua pekerja diwajibkan berwudhuk, menutup aurat, membaca Al-Ma’thurat dan solat sunat dhuha sebelum memulakan kerja. [e8059]

ABOdaily news update

klik image. atau klik di sini [link] Blog perniagaan ini masih dalam selenggaraan. Akan diaktifkan pada Januari 2009. 'Bloggers OnbiZ' - perniagaan online terbaru dari ABO. Jom klik !!
Mutiara kata :
Aku pegang kata2 ini biar sampai jadi 'batu'!
..peranan tu tak penting. Yang mustahak, kita design, kemudian kita rumuskan dan kita rangka perlaksanaan. Rasulullah masa hijrah ke Madinah, duit satu sen pun tak ada. Begitu juga para sahabat. Orang kata baginda angan-angan nak memerintah Madinah. Tapi, baginda bersama sahabat design, rumuskan dan laksanakan dari yang termudah, termurah, terkecil, kemudian barulah yang ke seterusnya. Awat, kita ni lemah sangat ke? ~ Pengasas

Umno dan 'pengundi'nya yang miskin !! Wan Farid..hang tengok laaa !!  

Wednesday, January 14, 2009

50 tahun dibawah Umno-BN. 50 tahun bersetia mengundi BN. 50 tahun juga rakyat amat taat kepada BN. Dan di sini, selama 50 tahun Umno-BN kuat berkubu, yang sedihnya di kubu2 kuat, kemiskinan terus menghimpit ahli-ahli Umno. Mana pemimpin2 Umno ? Mereka terus sibuk menimbun harta ! Oi! orang miskin, jangan lupa pangkah Umno lagi..kerana kamu 'orang2 miskin' kena setia dan berjanji, ketuanan melayu wajib dipertahankan, oppss..salah tuu..! ketuanan melayu 'kroni' yang kaya wajib dipertahankan..dan biarkan kamu orang miskin terus miskin..! Ingat oi orang miskin, 17hb. ini teruslah kamu bersetia dengan 'dacing' kerana dacing akan tetap mengenang budi kamu sebagai pengundi miskin.. !

Lihatlah ! Kawasan kubu kuat Umno-BN, Miskin tapi masih berkarat dacing…

Kawasan yang turut diterjah termasuklah kawasan Kubu kuat UMNO/BN iaitu di Ladang Sehat. Kedaifan penduduk disitu sukar digambarkan. Keadaan yang teruk,sampah sarap yang berselerakan dan bau dari kawasan sekitar yang sukar digambarkan,namun apa yang berlaku walaupun dihimpit kemiskinan namun mereka masih menjadi pengundi setia pihak Kerajaan. Pemikiran mereka yang kurang terbuka membuatkan mereka berada di takuk lama dan terus dibuai oleh janji UMNO/BN yang hanya sekadar MIMPI.

(MSK) Pagi tadi..kami pergi ke Ladang Sahak untuk mengedar risalah dan mencula undi. Tak berapa luas yang dapat di jelajahi pagi tadi…sebab hujan. Tapi sempat jugak melihat kawasan perumahan “elit” dikawasan Mengadang Akar. Aku katakan kawasan ‘elit’ sebab penduduk kawasan ni piao Umno. Rumah punya teruk..reban kambing aku lagi canggih, tapi masih Umno totok. Hangpa kata la apa pun…kalau tak dak Umno..nanti makan ubi!

rumah-umno1

Macam mana nak ubah pemikiran depa? Yang ni PR kena usaha. Dalam rumah dah ada ‘anak angkat’ Kementerian Dalam Negeri…budak-budak yang baru habis SPM diambil sebagai ‘pemantau’ oleh Umno. Kalau ada orang Pas atau PKR yang masuk…depa repot kat Umno. Petang tadi..kami pergi pulak ke Pasir Panjang, dalam kawasan Kg. Bukit Besar. Dok kempen macam tu jugak la. Tapi DUN Ladang ni memang tempat Umno..sebab yang ni kampung Wan Farid. Dari empat DUN dalam Parlimen Kuala Terengganu, DUN Ladang paling kritikal buat Pas. Diikuti dengan DUN Bandar. DUN Wakaf Mempelam dah memang kubu Mohd. Wahid Endut, calon Pas manakala DUN Batu Burok dipegang oleh Dr. Syed Azman. So..dua lawan dua. Dua DUN Pas…dua DUN Umno. Macam mana keadaan sekarang? Yang tu ramai dok tanya kat aku.

rumah-buruk

Kalau aku boleh bagi jawapan tepat…tak payah pilihanraya la. Kalau tanya kat orang Umno..depa kata depa leading 55-45. Kalau tanya kat orang Pas…depa kata depa leading 60-40. Aku nak kata apa? Semalam aku kata aku masih tak puashati. Hari ni pun…tak ada apa yang nak dibanggakan.

Sehari suntuk aku berjalan..Cuma jumpa dua keping poster calon Pas kat jalan besar. Kot-kot ada lebih sikit…empat lima keping ada kat markas Pas. Dan macam yang aku kata semalam…petugas-petugas masih relax. Pagi tadi…sepatutnya kami bergerak jam 9 pagi. Tapi pukul 11.30 baru nak keluar.

Petugas yang ditugaskan untuk mengiringi kami kemarkas muslimat pun tak tau kat mana. Bila nak keluar…risalah yang nak diedarkan sikit sangat. Kalau takat nak kempen kat 10-20 orang boleh la. Dan yang paling tak syok..bila ada muslimah yang kata “sekarang ni kami tak mau kempen dah..tapi kami tumpukan kepada zikir dan munajat”. Aku tak mau la kata yang tu tak penting…tapi usaha pun kena buat.

Kalau takat mintak kat Tuhan…tapi usaha tak dak..Tuhan pun tak bagi. Hari ni aku dapat satu komplen. “Hang kempen untuk Pas ka..untuk Umno?”. Terpulang la. Kalau hangpa rasa aku nak kempen untuk Umno..hangpa pi la kat tempat-tempat yang aku sebut tadi. Buat culaan sendiri. Dan kalau aku tengok pada mood di DUN Ladang dan DUN Bandar…aku rasa kita ketinggalan. Ni belum lagi cerita kat DUN Batu Burok.

Jadi..aku cuma berani bagi 40 untuk Pas. 50 untuk Umno. Dan 10 lagi atas pagar. So…ada tinggal dua hari lagi. Malam ni…akan mula gerak gempur bersepadu. Anwar dan Nizar akan berkampung disini. Pemimpin-pemimpin lain juga akan datang.

Sumber : Perakexpress.com
wanitaPKRperak.com

AddThis Social Bookmark Button


Design by Amanda @ Blogger Buster